verliefd op swellendam - Reisverslag uit Tulbagh, Zuid-Afrika van Jeannine DAm - WaarBenJij.nu verliefd op swellendam - Reisverslag uit Tulbagh, Zuid-Afrika van Jeannine DAm - WaarBenJij.nu

verliefd op swellendam

Door: jeannine van dam

Blijf op de hoogte en volg Jeannine

19 December 2009 | Zuid-Afrika, Tulbagh

Tja, 't moest vroeg of laat gebeuren.. En 't gebeurde in Swellendam, een van de oudste plaatsen in ZA, rond 1747 gesticht en met veel mooie oude holandse huizen (cape dutch) Ik logeerde bij Etienne en Vera, die in een van de oudste huizen daar wonen en er 4 riante kamers verhuren. Van een easygoing degelijke luxe die je bij ons bijna niet meer vindt. Etienne komt van de kaap, maar zat met vrouwlief in de ratrace in Johannesburg en Pretoria. Hij in de beveiligingsbusiness en zij als een personeelsmanager bij een grote Firma. Tot op een dag.. Dit huis (cypress cottage) te koop stond. Etienne had al eens gelogeerd, en zich toen voorgenomen 'als ik ooit terug ga naar de Kaap, dan wil ik een guesthouse als dit. Zo gezegd zo gedaan, en nu zitten ze er 2 jaar. Ik werd ontvangen als een prinses, Etiennne wist veel over de omgeving en de stad te vertellen. En die omgeving... Prachtige statige lange groene bergen, die mij aan de Sibiliijnse bergen in de Marche deden denken (i+I: rood en wit) En je kon er in in die bergen! Een natuurreservaat om de hoek en kuieren maar. Je kan me geen groter plezier doen dan een wandeling in zulke groene bergen naar een waterval. Kon allemaal en er zijn fotoos van. Ik ben daar dus 2 nachtjes gebleven. Er wonen veel europeanen in Swellendam en dat verbaast me niks. Prettiger dan aan zee in je eentje! Nu zit ik in Tulbagh, een uithoekje in de westkaap met ook prachtige oude nederlandse huisjes en zo. Want die cultuur mis je toch wel een beetje, of meer, je bent blij verrast als je iets tegenkomt met gezellige sfeer en waar je lekker rond kan lopen.
Het is hier beredruk nu op de weg, dit is hét reisweekend. Ik zit hier rustig, weer in een heerlijk guesthouse, vergelijkbaar met Swellendam, maar veel groter.
Over 2 weekjes al weer thuis..moeilijk voor te stellen, maar toch ook weer fijn iedereen weer te horen\zien.
Er komt zo nog een apart verslagje over TV en soaps, maar ik ga nu lunchen. xx Jeannine

  • 19 December 2009 - 18:20

    Elisabeth:

    Profites-en bien et ne pense pas encore a ton retour parce qu'il fait un froid de canard et ça glisse... Et on attend encore de la neige très grosses bz

  • 20 December 2009 - 09:01

    Irini:

    Volg je het nieuws uit nederland? Bijzonder is dat Nederland helemaal prachtig wit gekleurd ziet sinds een paar dagen. Misschien kun je wel meteen gaan schaatsen als je weer hier bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Tulbagh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2010

we zijn weer thuis...

28 December 2009

Kaapstad/Capetown

24 December 2009

bakkie's B&B en daarvoor..en Dickens

19 December 2009

nieuws en soaps

19 December 2009

verliefd op swellendam
Jeannine

Actief sinds 09 Nov. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20003

Voorgaande reizen:

05 November 2011 - 30 Januari 2012

DISCOVERING DOWN UNDER (SE)

02 November 2010 - 07 Januari 2011

alweer zuidafrika?

24 November 2009 - 02 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: